WIADOMOŚCI WSTĘPNE
01. Wiadomości wstępne, czyli co każdy szanujący się harmonista wiedzieć powinien?
02. Konstrukcja czterogłosowa, czyli grunt, to fundament.
03. Ruchy głosów, czyli yyy... w którą stronę?
04. Łączenie akordów triady, czyli cożeś złączył, nie rozdzielaj!
05. Powtarzanie akordów, czyli co w rodzinie, to nie zginie.
06. Konstrukcja harmoniczna, czyli „pomieszane z poplatanym”.
07. Połączenia swobodne, czyli niby wygodniej, a jednak.
08. Harmonizowanie melodii sopranu, czyli „szukaj, aż znajdziesz”.
09. Przewroty trójdźwieków triady, czyli jak przewracać, to do góry nogami.
10. Drugi przewrót akordu, czyli „cóż to za tajemnicza postać?”.
11. Bas cyfrowany, czyli nie lubię matematyki.
12. Kadencje, czyli konstrukcji nadszedł kres.
13. Triada harmoniczna w odmianach skal, czyli z kółeczkiem, albo bez.
14. Dominanta septymowa, czyli „coś dysonuje, żeby ładnie zabrzmiało coś”.
15. Przewroty dominanty septymowej, czyli jak w kalejdoskopie.
16. Dominanta septymowa bez prymy, czyli coś z czymś, bez takiego czegoś.
17. Dominanta nonowa, czyli do dziewięciu odlicz.
18. Dominanta nonowa bez prymy, czyli „kto daje i odbiera...”.
AKORDY POBOCZNE
19. Akordy poboczne, czyli kolorowo – akordowo!
20. Akord II stopnia (dominanta pozorna), czyli „jak Ty wyglądasz”? „Skąd ta nazwa”?
21. Akord VI stopnia, czyli „bo w tym caly jest ambaras...”.
22. Trójdzwieki budowane na III stopniu, czyli mamy trojaczki!!!
23. Akordy na VII stopniu, czyli albo to, albo tamto.
24. Dysonanse dodane do akordów, czyli dwa+dwa=piec.
ROZSZERZONA TONALNOŚĆ
25. Zboczenie modulacyjne, czyli tonika na tonice i za tonika stoi.
26. Harmonizowanie melodii z wtrąceniami, czyli w górę, na dól i na boki.
DZWIĘKI OBCE
27. Opóźnienia, czyli dawaj, bo nie zdażysz!
28. Dzwięki obce drugiego rodzaju, czyli przechodź, pomagaj, zamieniaj, odrywaj i wyprzedzaj.
29. Progresja, czyli piętro wyżej proszę!
30. Alteracje, czyli krzyżykowo – bemolowo.
31. Figuracje, czyli sypnij drobniakami.
MODULACJE
32. Modulacje (diatoniczna), czyli dożywotnia wyprowadzka.
33. Modulacja chromatyczna, czyli czas na zmiany.
34. Modulacja enharmoniczna, czyli „w kolo Macieju”.
35. Mixowanie na ekranie czyli modulacja chromatyczno – enharmoniczna.