"Romanse" Beethovena są wykonywane na całym świecie, ale ilu dyrygentów, wykonawców i słuchaczy zdaje sobie sprawę, że op. 50, nawiasem mówiąc, skomponowany przed op. 40, sprowadza się do nas w niedokończonej formie? Zapis autografu zawiera niewiele lub brak artykulacji lub dynamiki i do dnia dzisiejszego dzieło istniało tylko w nadmiernie wydanych publikacjach. Wykonawca nie ma możliwości dowiedzenia się, co pierwotnie zamierzał kompozytor.
Nowa wersja Btrenreiter urtext opp. 50 i 40 oferuje wynik do op. 50 dwa razy; pierwsza partytura odzwierciedla stan autografu Beethovena z wyraźnie zaznaczonymi oznaczeniami redakcyjnymi, druga partytura została zredagowana na podstawie innych prac Beethovena z tego okresu. Ten sposób publikowania pozostaje wierny źródłom, a jednocześnie zapewnia muzykom wiarygodną przejrzystą partyturę wykonań.
Oprócz partii solowej Urtext, druga część solo z palcami i ukłonem Detlefa Mahna jest również zawarta w redukcji fortepianu.