Wszystkie cztery koncerty waltorniowe Mozarta są ściśle związane z waltornistą Josephem Leutgebem, dla którego zostały napisane w okresie kompozytora w Wiedniu (między 1783 a 1791). Pokazują jego kompozycyjne podejście do możliwości i ograniczeń instrumentu w tym czasie, a także pod wpływem umiejętności Leutgeba jako wykonawcy.
Nowe wyniki badań Bärenreiter Urtext zastępuje istniejące indywidualne wydania koncertów waltorniowych (TP 307–310). Zawiera autorytatywny tekst muzyczny Nowej Edycji Mozart wraz z informacyjnym wstępem Franza Gieglinga (niem. / ang.) na temat historii kompozycji utworów, ich transmisji i poprzedniej edycji dzieł, która została poprawiona do nowej edycji , w oparciu o aktualne ustalenia naukowe.
Po raz pierwszy wynik badania obejmuje także Koncert D-dur K. 412 + 514 (386b), który tradycyjnie wykonuje się w wersji skomponowanej przez Franza Xavera Süßmayra, a także niepełną część Ronda Mozarta ze słynnymi szyderczymi aluzjami do waltornisty Joseph Leutgeb.
- Wszystkie koncerty są teraz dostępne w edycji wyników badań Urtext
- Po raz pierwszy dołączono niekompletne Rondo K. 412 Mozarta
- Przedmowa informacyjna zmieniona (niem.)
·
Vorwort
·
Zur Edition
·
Preface
·
Editorial
·
Composer / Author:
Mozart, Wolfgang Amadeus
Concerto in E flat major K. 417
Instrumentation:
Horn solo, Orchestra
·
Composer / Author:
Mozart, Wolfgang Amadeus
Concerto in E flat major K. 495
Instrumentation:
Horn solo, Orchestra
·
Composer / Author:
Mozart, Wolfgang Amadeus
Concerto in E flat major K. 447
Instrumentation:
Horn solo, Orchestra
·
Composer / Author:
Mozart, Wolfgang Amadeus
Concerto in D major K. 412 + K. 514 (386b)
Version: Süßmayr
Instrumentation:
Horn solo, Orchestra
·
Composer / Author:
Mozart, Wolfgang Amadeus
Appendix: Rondo in D major K. 412 (386b)
Fragment
Instrumentation:
Horn solo, Orchestra