Po udziale w premierze okazałego koncertu Beethovena na skrzypce i orkiestrę Muzio Clementi podszedł do kompozytora i poprosił o transkrypcję na fortepian i orkiestrę. Jego życzenie zostało spełnione w 1807 roku, zapewniając nam nie tylko alternatywną wersję kompozycji, ale także autentyczną kadencję, której Beethoven nie napisał dla Koncertu skrzypcowego! Ta wersja długo czekała na poprawną edycję po tym, jak istniejące źródła i słynny badacz Beethovena, Jonathan Del Mar, właśnie to zrobił!
Współpracując ze wszystkimi znanymi źródłami, Del Mar wreszcie przedstawia nam artykulację i dynamikę fortepianu solo Beethovena oraz kadencje Beethovena. I po raz pierwszy mamy jasność co do znaczenia oznaczeń Solo i Tutti Beethovena.
Podsumowując, przełomowe wydanie naukowe o krytycznym znaczeniu; „obowiązkowa” dla każdego pianisty, każdej orkiestry i każdej biblioteki muzycznej.
Jak zwykle w XIX wieku, część fortepianu solo zawiera fragmenty tutti, wskazówki i solo fortepianowe. Ta część zostanie wstawiona - podobnie jak w przypadku koncertów smyczkowych i dętych - do redukcji fortepianu. Dzięki temu solista ma sensowne przewracanie stron i daje możliwość prowadzenia zespołu zza fortepianu. Redukcja fortepianu obejmie zmniejszenie partytury orkiestrowej, a także partię fortepianu solo nad nią, drobnym drukiem.
- Wysokiej jakości edycja Bärenreiter Urtext
- Urtext solo na fortepian i dodatkowa część na fortepian z palcami
- Nowy rodzaj prezentacji redukcji fortepianu, obejmujący partie fortepianu solo, jak to było w XIX wieku