Hasanki skrzypcowe durowe to zbiór 7 gam, pasaży, dwudźwięków, 21 duetów gamowych, ćwiczeń, 13 etiud i 7 duetów, opartych na tonacjach durowych ustawionych alfabetycznie A,B,C,D,E,F,G. Tonacje w zbiorze nie są ułożone pod względem ilości znaków chromatycznych i ich znaczenia tonalnego, ale tak by w szybki sposób opanować zasady budowy gam durowych oraz układów interwałowych w nich zawartych. Zasady te w łatwy sposób można zauważyć w układzie tetrachordów, czyli pochodu czterech kolejnych dźwięków zawierających się w kwarcie czystej. Aplikatura wynikająca z budowy poszczególnych tetrachordów gam durowych została tak dostosowana aby można było nauczyć się i wykonać bez większych problemów tak gamy jedno jak i dwuoktawowe. Dzięki budowie skrzypiec i strojeniu kwintowym cały system zaproponowanej aplikatury jest łatwy w zrozumieniu i w szybkim powtórzeniu w poszczególnych tonacjach. W gamach durowych tetrachordy kształtują się następująco: tetrachord dolny ? ? ^ ( sekunda wielka, sekunda wielka, sekunda mała) i tetrachord górny dolny ? ? ^ ( sekunda wielka, sekunda wielka, sekunda mała). Obydwa tetrachordy są takie same dzięki czemu można je wykonać tymi samymi palcami. W większości prezentowanych gam jednooktawowych tak w dolnym jak i górnym układzie oraz gam dwuoktawowych aplikatura kształtuje się następująco 1-2-3-4 1-2-3-4. Wyjątek stanowi jedynie gama G – dur w dolnym układzie gamy jednooktawowej czyli zaczynającej się od pustej struny G 0-1-2-3 0-1-2-3. Ten sam układ dotyczy również gamy A – dur w górnym układzie gamy jednooktawowej . Pozycje w hasankach gamowych są niczym kapodaster w grze gitarowej. Przesuniecie ręki lewej do kolejnej pozycji nie powinno stanowić więc problemu gdyż każda z gam będzie wykonywana tymi samymi palcami w tych samych układach odległościowych na poszczególnych strunach. Tonacje, w których zostały przygotowane gamy stanowią więc jedynie środek to uzyskania celu jakim jest nabycie umiejętności grania gam w różnych pozycjach (pozycje od I – VI).